Jag är inte som du..

Jag blir så arg.

Så arg på alla dessa ord och meningar.

Snälla, elaka, mjuka, hårda, genomtänkta och totalt korkade.


Genomtänkta meningar fyllda med elaka ord som endast sägs för att

Slå den mest vackra människa i tusen bitar.

Dessa meningar skapade endast för att krossa och rasera en annan människas liv.


,

Ogenomtänkta ord som bildar meningar helt utan betydelse.
Ofta bildade för att såra, men lika ofta för att göra gott.
Skitsnack är ett annat ord.
 
även

Vackra ord, som bildar varma och mjuka meningar. 

Dessa som fyller oss till brädden av lycka och tillit.

Ord som kan få den mest nedsmutsade och ensamma person att känna sig vacker och meningsfull.

Att viska dessa otroligt betydelsefulla ord till någon annan.

Ja, det är det vackraste.


Men. Jag blir arg, förvirrad och osäker.

Vem är du att säga så?


Visst. Håll mig hårt. Ta min hand.


Men säg aldrig.


Kommer bara vägra att förstå,, Aldrig acceptera.

          Det vackra

Tycker inte om ord. Meningar. Vill bara att du ska vara tyst.
Håll om mig. Kyss mig. Ta min hand. Men håll för fan käften..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0