Mamma ?

Gravid. Med barn. Blivande mamma.

Att aldrig ha planerat, tänkt och hoppats.

Att aldrig ha längtat, önskat och drömt.

Att tänka det förbjudna. Att önska att det aldrig hänt.


Ja, det kommer integöra att jag älskar mitt barn mindre.


Känner dagligen ett liv inuti mig. En rumpa, ett fot en liten box som säger "hej Mamma"

Känner dagligen smärta och rädsla som kommer från en graviditet som jag aldrig önskat mig. Från ett barn som jag inte planerade att ha.


Jag tänker hemska tankar ofta, rädsla över allt jag inte kommer klara av att hantera.

Men känslorna inför mitt kommande barn är starka.

Jag älskar verkligen babyn.

Utseende, personlighet och kunskaper spelar ingen roll.


Trots allt (och alla) som talar emot mig och mitt barn

så måste jag tro, att allt ordnar sig.


Jag är ung.

Kanske i mångas ögon för ung.

Men jag kommer älska detta barn mer än vad jag älskat någon annan.


Jag kommer göra Allt.

Precis Allt för hennes/hans skull.


Kommentarer
Postat av: Emma i Maddes klass :)

Även om jag inte känner dig så tycker jag det är jättespännande och jag tror du kommer fixa det skitbra! Lycka till! :)

2008-07-01 @ 23:21:04
URL: http://undeerbart.blogg.se/
Postat av: Emma

jag håller med den andra Emma. Jag tror du komme fixa det skit bra och att du kommer bli en kanon mamma! <3

2008-07-06 @ 00:52:18
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0