Nästan så man skrattar..

http://www.stureplan.se/frame.php?main=/blogs/katrin/


Satt och kommenterade Katrin Shulmans blogg.
Så såg jag hennes gästbloggare. Läste hans inlägg.
Läste vad folk kommenterat,
De flesta skrev att han var tråkig och att hans text var för tjock för att ta sig igenom.
Jag hade inga problem med att läsa den.
Tvärtom var den intressant och väldigt välskriven.

Så, skiver än man en kommentar.

Han skriver att vi, dem som han så vackert kallar MTV generationen..

"Slit & släng- generationen är bortskämd, naiv och skriver fjortisspråk. Ni har varken tålamod eller djup.

Ni kan inget om musik, film eller kultur.

Det är bara hitz 4 kidz, MTV och lunarstorm för hela slanten, tyvärr."

Blir så irriterad.

Kommer jag bli lika fördomsfull och trist och grå när jag blir vuxen?
Hör det till, att när man åldras så MÅSTE man tycka att "dagens ungdom" är totalt utan räddning??


Jag vet vad jag inte vill. Jag vill inte växa upp och bli som många av våra äldre.
För feg för att ta reda på fakta, fördomar är enligt mig brist på kunskap.
Så. jag ska bli smart när jag blir stor. 
Jag har träffat få, få "vuxna" som har behandlat mig som en jämnlike.
Väldigt få.

Jag anser att man inte blir vuxen bara för att man fyllt 25..
Livserfarenheter bygger människan.. Erfarenheterna gör oss vuxna.
Därför finns det tyvärr några som aldrig kommer bli vuxna.
Samtidigt som det finns pojkar och flickor som tvingas att bli vuxna innan de fyllt tio.

Sluta att dömma alla efter vilken ålder de infinner sig i.
Alla 7 åriga tjejer leker inte med dockor.
Alla 14 åriga pojkar sitter inte hemma och runkar framför en porrfilm på datorn/tv..
Alla 15 åriga tjejer beter sig inte som slampor och suger av killar på skoltoaletterna.
Alla tonåringar sitter inte på Lunarstorm, super och knarkar, knullar till höger och vänster, får underkänt i skolan.
Alla skriver inte LOL till sina vänner på MSN inte heller använder alla typ och lixom i var och varannan mening.

Precis som att alla vuxna inte är enformiga, rädda, själviska och uta känslor.
Precis som att alla vuxna inte sitter hemma och beklagar sig över dagens unga.
Precis som att alla vuxna inte är fyllda till brädden av  korkade fördomar byggda på okunskap och rädsla.

Det finns smarta, trevliga och empatiska människor.
I alla åldrar.

Bara så ni vet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0